søndag 26. april 2009

Reggae boogey

På lørdag var det lørdagsfest på Samfunnshuset i forbindelse med dokfilm. Alle ville ha billetta dit, folk sov i telt natta i forveien for å få billett! Jeg har heldigvis vært frivillig, så jeg fikk den populære billetten gratis;)
Jeg var faktisk på to forspill, først et nede i sentrum også på porse (utafor på marka der). Det var skikkelig koselig, nydelig vær og alle var i godt humør.

På Samfunnshuset var det stappfullt, med både kjendisa, studenta og forelesera. Ganske kult i grunn å være på den festen der "alle" ville være den kvelden, nærmeste vi kommer VIP fester i Volda tror jeg.

Jeg hadde en utrolig bra kveld, kjekt å være en annen plass enn på Rokken til en forandring! Og ikke minst var det kjekt å treffe så mange nye mennesker! Til og med musikken var annerledes fra det vi er vant med fra Rokken, det var en skikkelig kul DJ,som bare spilte reggae musikk! Jeg synes reggae er drit gøy, men har aldri danset til det før (ikke som jeg har fått med meg i hvertfall). Sjøl om det var kanskje litt kjedelige rytmer til tider, så likte jeg DJ godt nok til at han får en 5+ av meg;)

Og da jeg ikke trodde festen kunne bli noe bedre ble jeg invitert på nach med noen av filmskaperne! Det synes jeg var skikkelig stort (ja, jeg er litt barnslig), men jeg følte meg faktisk kul nok til å si nei. Alle de andre skulle på Kjeller'n, og jeg hadde ingen planer om å sitte på et hotellrom når alle andre var der. Så jeg sa at "Det er på Kjeller'n det skjer", og når jeg tenker meg om så var det kanskje kulere at jeg sa nei:P

På Kjeller'n var det også massevis med folk, folk måtte stå utefor på gresset! Jeg var også oppe ved Fedengaarden, et hus rett oppafor. Jeg må innrømme at jeg syns noen av filmfolka var litt snåle, men på en kul måte. Det rareste var da en dokfilmfyr spurte: What's your favourite cheese? Jeg: Browncheese. Han var forresten norsk. Den samtalen snek jeg meg fort unna, det ble for sært for meg.

Jeg snakket også med tidligere journaliststudenter fra Volda, og da fikk jeg en del gode råd osv. Jeg snakket for eksempel med en som var ferdig det året jeg begynte. Han hadde også kommet rett fra videregående, men nå jobber han fast i radioen! Kanskje det er håp for meg også? Jeg vet at han må ha hatt flaks i tillegg til å være flink, men det var så kjekt å høre at han fortalte det! Jeg ble veldig oppmundtret av dem samtalen der!

Da jeg skulle til å gå, var det en som tok tak i meg og svingte meg ut på dansegulvet. Det var i grunn ganske morsomt, men jeg var nok for trøtt til å danse, og det sa jeg også. Men han ville ikke høre og danset i vei. Men han var ikke fornøyd med min danseinnsats og sa (på imitert ålesundsdialekt): Å herregud kor dårlig du e til å danse! AH! Det var i hvertfall kveldens frekkeste kommentar, men jeg bare lo.

Jeg gikk hjem i de tidlige morgentimene, det var masse fuglekvitter og ganske idyllisk i det fine været. Tida hadde jeg helt glemt av, men følte på meg at det var på tide å gå, selv om det var masse folk igjen. Jeg møtte flere folk vandrende langs gata og så blid som jeg var så hilste jeg dem "god morgen" med et lite smil:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar